WYDANIE NA ZEWNĄTRZ

Zalogowany użytkownik posiadający aktywny moduł "Magazyn" ma możliwość tworzenia, podpisywania i wysyłania dokumentów magazynowych - dokumentów WZ.

Tworzenie dokumentu WZ

W celu utworzenia dokumentu WZ należy w zakładce “Dokumenty” kliknąć odnośnik “Magazyn”. Po kliknięciu odnośnika „Magazyn” ukazuje się lista ostatnio wystawionych dokumentów WZ. Aby utworzyć WZ należy kliknąć znajdujący się nad listą dokumentów przycisk “Utwórz”, a następnie z rozwijającego się menu wybrać opcję “Wydanie na zewnątrz (WZ)”.

screen001.png

Po kliknięciu opcji “Wydanie na zewnątrz (WZ)” ukaże się następujący szablon dokumentu WZ:

screen002.png screen009.png

Użytkownik powinien wypełnić następujące pola:

  • Numer dokumentu:

Numer dokumentu WZ jest uzupełniany automatycznie – zgodnie z ustawieniami autonumeracji wybranymi przez użytkownika w sekcji Ustawienia>Dokumenty>Wydanie na zewnątrz(WZ)>Autonumeracja. Użytkownik ma też możliwość wpisania numeru dokumentu ręcznie.

  • Data wystawienia:

Datę wystawienia dokumentu można ustawić za pomocą kalendarza lub wybierając odpowiednie opcje z menu rozwijającego się po kliknięciu pola rok/miesiąc/dzień.

  • Język główny/Język dodatkowy:

Użytkownik może wybrać język, w jakim sporządzony zostanie dokument WZ – użytkownik ma do wyboru język polski i angielski. W przypadku ustawienia tego samego języka jako głównego i dodatkowego, dokument zostanie sporządzony wyłącznie w tym języku. W przypadku wyboru dwóch różnych języków jako głównego i dodatkowego, pola w treści dokumentu zostaną sporządzone w języku ustawionym jako główny, z podpisami w języku wybranym jako dodatkowy, jak na obrazku poniżej:

screen003.png screen010.png

  • Odbiorca:

Dane odbiorcy użytkownik wprowadza wybierając odpowiedniego partnera z listy pojawiającej się po kliknięciu ikonki lupy obok pola “Nazwa partnera” lub wpisując dane partnera ręcznie.

  • Nazwa wydanego produktu, jego Ilość, Wartość:

Dane dotyczące wydawanych produktów należy wprowadzić wybierając odpowiedni produkt z listy pojawiającej się po kliknięciu pola "podaj nazwę" lub wpisując dane ręcznie.

  • ewentualnie Uwagi.

Po wypełnieniu wszystkich wymaganych pól i zweryfikowaniu poprawności wprowadzonych danych, w celu utworzenia dokumentu WZ należy kliknąć przycisk “Zapisz”.

Podpisanie dokumentu WZ

Po zapisaniu dokumentu WZ na dokumencie pojawiają się pola do złożenia podpisu w imieniu Dostawcy i Odbiorcy za pomocą systemu EBISign. Pola te są przystosowane do podpisywania dokumentów na urządzeniach z ekranem dotykowym.

screen005.png

Użytkownik ma możliwość podpisania dokumentu WZ:

  • odręcznie
  • za pomocą pieczątki
  • na terminalu mobilnym

Dostępne sposoby podpisywania dokumentów WZ przez Dostawcę i Odbiorcę Użytkownik określa w sekcji Ustawienia>Dokumenty>Wydanie na zewnątrz(WZ)>Podpisy.

Podpis na dokumencie WZ składa się klikając pole "Podpis" na dokumencie bądź naciskając przycisk "Akcja" znajdujący się nad dokumentem, a następnie z rozwijającego się menu wybierając opcję "Podpisz":

screen006.png

Dodawanie dokumentu WZ z pliku zewnętrznego

Użytkownik ma możliwość wczytywania i przechowywania w systemie dokumentów przechowywanych na lokalnym dysku komputera. Wczytywane dokumenty powinny mieć postać pliku pdf lub skanu.

Aby wczytać plik i zapisać go jako dokument WZ należy kliknąć znajdujący się nad listą dokumentów przycisk “Dodaj plik”. Następnie należy wczytać wybrany plik (lub większą ilość plików) poprzez wybór z listy dokumentów pojawiającej się po kliknięciu w oknie dodawania pliku lub przeciągnięcie i upuszczenie pliku/plików w oknie dodawania pliku:

screen007.png

Po wybraniu pliku, który ma być wczytany jako dokument WZ, Użytkownik ma możliwość ustawienia dla niego określonych parametrów (partner, katalog, etykieta itp.) przed zapisaniem pliku. Ustawienia te zostaną automatycznie wczytane w formularzu dokumentu WZ po jego załadowaniu.

screen008.png

W celu zapisania pliku jako dokumentu WZ należy kliknąć przycisk "Załaduj" w oknie dodawania pliku - dokument automatycznie zapisze się na liście dokumentów WZ.